Medisch advies van vandaagafvallen.nl om verantwoord af te vallen

Op deze website kunt u lezen hoe u in elke weken op een eenvoudige manier kilo’s kwijt kunt raken. Er wordt veel over geschreven en er zijn allerlei methodes, diëten, pillen, apparaten, etcetera. Maar afvallen hoeft helemaal niet zo ingewikkeld te zijn. Heeft u al van alles geprobeerd en bent u vaak teleurgesteld door het resultaat? De diëtisten van vandaagafvallen.nl nemen je mee in hun succesverhaal door te delen op welke manier ook jij op een goede manier gewicht kunt verliezen.  

Waarom werkt dit wel?

  • Omdat we een einddatum stellen: Het werkt erg motiverend om een einddatum in zicht te hebben, als het dan even tegen zit dan zie je dat je nog maar even hoeft. Daarna ga je gewoon weer lekker door met leven maar je let onbewust toch nog op je voeding en misschien blijf je wel sporten?
  • Omdat we een plan maken: Voordat je gaat beginnen maak je een prognose voor de kilo’s die je per week wilt gaan afvallen, je ziet van te voren al waar je naartoe werkt.
  • Omdat we elke dag kunnen afvinken: Afvinken is leuk, weer een stapje verder! Elke dag werk je je formulier bij, zet er in het kort op hoe de dag ging: goed gegeten? teveel gegeten ? aantal biertjes gehad? Sportief geweest? Als er geen bijzonderheden waren op de dag dan vink je de dag gewoon af.

Voordelen van het verliezen van overtollige kilo’s 

Als je te zwaar bent en je gaat afvallen dan heeft dat veel voordelen:

  1. Je ziet er beter uit
  2. Je zit beter in je vel
  3. Je voelt je fit
  4. Je krijgt een betere conditie
  5. Je hebt meer zelfvertrouwen
  6. Je hebt minder kans op ziektes
  7. Het leven gaat je makkelijker af

Wat moet je weten

  • Vetpercentage van 8 tot 18% voor mannen is gezond
  • Gewicht afhankelijk van je leeftijd en postuur, ik zou zeggen onder de 80 kilo
  • Je maximale hartslag is 220 – leeftijd, ik ben 28 jaar dus mijn maximale hartslag = 192
  • Je gewicht meten doe je ‘s ochtends als je opstaat na het plassen

Maak een duidelijk en realistisch plan

Het belangrijkste is om een plan te maken en je voortgang bij te houden. Ga hier uit van 43 dagen, dat is dus 6 weken en 1 dag, die laatste dag heb je je doel gehaald. Het doel is om elke week 1 kilo af te vallen, dus 6 kilo totaal.

  • Drie keer in de week sporten: half uur fietsen, half uur lopen bij een hartslag van 70%.
  • Eet gewoon gezond zoals je normaal doet, maar eet 1 portie, hoe lekker het ook is, hoeveel er ook in de pan blijft zitten: 1 portie is voldoende.
  • Drink geen (of nauwelijks) frisdrank en pakken sap: geef die weg aan een vriend of je moeder. Beperk je tot koffie, thee, melk, water. ‘s Avonds voor de tv drink je thee.
  • Krijg je tussendoor trek, neem dan een mok met yoghurt, scheutje ranja en wat cruesli.
  • Eventueel kan je nog wat proteïne poeder in de yoghurt doen voor extra eiwitten.
  • Beperk je alcoholische consumpties, mijn doel was maximaal 6 biertjes per week.
  • Beperk je rookgedrag, mijn doel was maximaal 2 dagen per week roken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *